Kamenné obchody bojují o návrat během Black Friday 2023!
Publikováno: 23.11.2025 15:14 | Autor: Jan Novák
Poslední Black Friday v moci e-shopů: Kamenné obchody se hlásí o slovo
Black Friday, den největších slev a akcí, který má svůj původ v USA, se již tradičně stal globálním fenoménem, ovlivňujícím způsoby, jakými nakupujeme po celém světě. V posledních několika letech jsme svědky dominance e-shopů, které díky pandemii COVID-19 a následným restrikcím zaznamenaly enormní nárůst. Avšak letošní rok přináší změnu větru – kamenné obchody se pomalu, ale jistě, vrací do hry.
Vzestup e-commerce
E-commerce platformy, jako jsou Amazon, Alibaba, a místní hráči typu Mall.cz, zaznamenaly během pandemie nebývalý růst. Omezení pohybu a strach z nákazy vedly mnoho z nás k tomu, že jsme své nákupy přesunuli online. Technologie se staly našimi spojenci v boji za každodenní potřeby a Black Friday se stal symbolem digitálního nakupování. Slevy na elektroniku, oblečení a domácí potřeby byly doslova na dosah kliknutí.
Návrat kamenných obchodů
Jak se však svět začíná adaptovat na novou realitu a omezení jsou uvolňována, mnoho z nás cítí nostalgii a touhu po tradičním nakupování. Zážitek z fyzického výběru zboží, možnost dotknout se produktů, vyzkoušet je a odnést si je ihned domů, nečekat na doručení, to vše láká zákazníky zpět do kamenných obchodů.
V roce 2023 se zdá, že kamenné obchody se chystají na velkolepý comeback během Black Friday. Mnohé obchody již avizují, že budou nabízet speciální akce, které mají přilákat zákazníky zpět do jejich prodejen. Od osobních konzultací po exkluzivní produkty, které nejsou dostupné online, obchodníci se snaží využít každé možné výhody, kterou kamenná prodejna nabízí.
Proč se vracíme do kamenných obchodů?
Zatímco pohodlí online nakupování je nesporné, existuje několik důvodů, proč zákazníci znovu vyhledávají osobní kontakt:
1. Sociální interakce - Nakupování v kamenných obchodech nabízí lidský rozměr, možnost setkání, komunikace a sociálního kontaktu.
2. Okamžitost - Nákup bez čekání na doručení je pro mnohé velkým plusem.
3. Zážitek - Atmosféra obchodů, vánoční výzdoba, hudba a vůně přispívají k neopakovatelnému nákupnímu zážitku.
4. Podpora lokální ekonomiky - Mnoho lidí si uvědomuje význam podpory lokálních obchodů a ekonomiky, zejména po dopadech pandemie.
Co to znamená pro budoucnost Black Friday?
Tento rok může být klíčovým momentem, který ukáže, zda se trend vracející se popularity kamenných obchodů udrží, nebo zda byl jen krátkodobým výkyvem způsobeným pandemickými opatřeními. Bude zajímavé sledovat, jak se maloobchodní scéna vyvine v příštích letech, ať už v oblasti technologií, zákaznické zkušenosti nebo marketingových strategií.
Ať už nakupujete online nebo osobně, Black Friday zůstává jedním z vrcholů nákupní sezóny a jeho vývoj bude bezpochyby předmětem zájmu jak zákazníků, tak obchodníků. Kamenné obchody mají nyní šanci znovu získat své místo na slunci, ale jen čas ukáže, jak úspěšné jejich snažení bude.
Další zajímavé články
Mír na Ukrajině: Jaké jsou důsledky pro stabilitu Evropy?
01.12.2025
Autor: Jan Novák
Mír na Ukrajině? Evropě začne odtikávat čas
Více než rok a půl od začátku konfliktu na Ukrajině, mírové vyhlídky zůstávají nejasné, a jak se zdá, Evropa se ocitá na rozcestí, které může významně ov...
Změny v České televizi: Co čeká veřejnoprávní médium?
30.11.2025
Autor: Jan Novák
„Dvořák pryč, Železný stranou, Moravec se řeší.“ Jak aktuální změny v České televizi ovlivňují její budoucnost
V poslední době se Česká televize (ČT) ocitla v centru pozornosti nejen mediálních pro...
Koalice Cyniků, Puberťáků a Mstitelů: Budoucnost Politiky?
29.11.2025
Autor: Jan Novák
Šťastné slovo: Nastupuje koalice cyniků, puberťáků a mstitelů – Co to znamená pro naši politickou scénu?
V posledních dnech se na politické scéně objevuje termín, který možná vyvolává více otázek n...
Ruský Tank T-72 Připomíná Ježka: Nová Obrana Proti Minám?
28.11.2025
Autor: Jan Novák
Video: Tank vypadá jako ježek. Rusové nasadili do boje další zlepšovák
V posledních dnech se na sociálních sítích objevilo nové video, které ukazuje další nezvyklou inovaci v ruské vojenské technic...
Pavel Tykač vysvětlil: Koupě Mafry je obrana proti dezinformacím
27.11.2025
Autor: Jan Novák
„Je to čistě obranný mechanismus.“ Tykač poprvé vysvětlil, proč koupil Mafru
V nedávném rozhovoru český miliardář Pavel Tykač poprvé otevřeně promluvil o svých motivech k nákupu mediálního domu Maf...
← Zpět na hlavní stránku